Radca Prawny Toruń Monika Jurkiewicz
Stała obsługa prawna firm.
Kancelaria Radcowska Toruń Jurkiewicz
STAŁA OBSŁUGA PRAWNA FIRM.
Co to jest stała obsługa prawna? To pytanie często słyszymy od przedsiębiorców, kiedy rozmawiamy z nimi na temat stałej współpracy. Jakie są korzyści ze stałej obsługi prawnej?
Jak wygląda model współpracy?
Jakie warunki umowne będę musiał ustalić z kancelarią, kiedy będę chciał skorzystać ze stałej pomocy prawnej?
Jak będę się rozliczał z kancelarią za stałą pomoc prawną?
Poniżej przedstawiamy wam naszą ofertę dotyczącą stałej pomocy prawnej. Takie kwestie i zagadnienia ustalamy z naszymi klientami i w takich dziedzinach możemy wam pomóc.
W ramach swojej działalności nasza Kancelaria oferuje szereg wyspecjalizowanych usług z zakresu obsługi prawnej przedsiębiorców. Nasi klienci najbardziej cenią usługi:
- opiniowanie i sporządzanie umów,
- bieżące porady i opinie prawne,
- doradztwo w zakresie dokumentacji wewnętrznej przedsiębiorstwa,
- usługi compliance,
- zakładanie spółek,
- obsługa spółek,
- prowadzenie spraw sądowych.
Jako kancelaria prawna specjalizującej się w stałej obsłudze prawnej biznesu, prawie pracy i obsłudze prawnej spółek oferujemy pomoc w dziedzinach:
- Prawo handlowe,
- Prawo administracyjne,
- Prawo podatkowe,
- Ochrona danych osobowych,
- Własność intelektualna,
- Compliance,
- Prawo pracy: Umowy o pracę, zwolnienia, mobbing, dyskryminacja, wynagrodzenia, urlopy, bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP), związki zawodowe,
- Zakładanie spółek,
- Rejestracja spółek,
- Obsługa korporacyjna,
- Zmiany w KRS,
- Fuzje i przejęcia,
- Likwidacja spółek.
Nasze dwudziestoletnie doświadczenie w obsłudze prawnej biznesu powoduje, że, oferując stałą obsługę prawną firm, obsługę spółek, czy stałą obsługę JDG, możemy zaoferować kompleksową obsługę prawną firm na bardzo wysokim poziomie.
Chcemy Was zaprosić do współpracy. Nasi klienci otrzymują od nas wygodne elastyczne pakiety rozliczeń za stałą obsługę prawną. Otrzymują też pakiet udogodnień, który pozwala nam prowadzić stałą obsługę prawną przedsiębiorstw bardzo szybko, efektywnie i w takiej formule, która pozwala precyzyjnie odpowiadać na potrzeby przedsiębiorców.
Nasze usługi są także skierowane specyficznie dla branży produkcyjnej w obszarach:
- prawo produkcji
- prawo przemysłowe
- prawo technologiczne
- prawo ochrony środowiska
- prawo pracy w przemyśle
- umowy produkcyjne
- spory z kontrahentami
- ochrona własności intelektualnej
- compliance w produkcji
- bezpieczeństwo przemysłowe
- odpowiedzialność za produkt
Jesteśmy kancelarią obsługującą biznes i znamy problemy biznesu. Jako Specjaliści w obszarach: prawo spółek, prawo pracy, odpowiedzialność za produkt, obsługa prawna loterii, prawo administracyjne (ZUS, PIP, US), oferujemy Ci:
- doświadczenie
- profesjonalizm
- skuteczność
- poufność.
Przedsiębiorcy darzą nas zaufaniem, ponieważ jesteśmy specjalistami w naszej dziedzinie, ale też prawnikami działającymi w całej Polsce, w tym celu wykorzystując wszystkie narzędzia technologiczne jakie są dostępne na rynku dla prawników. Pracujemy też dla przedsiębiorców w Toruniu, Bydgoszczy, Grudziądzu, Brodnicy i całym województwie kujawsko – pomorskim.
Oferujemy stałą obsługę prawną świadczoną:
- zdalnie,
- stacjonarnie,
- komunikację za pomocą dedykowanych oprogramowania dla świadczenia obsługi prawnej przedsiębiorstw.
Model współpracy
Dla naszych klientów oferujemy w pełni elastyczny model wymiany informacji oraz współpracy.
Możliwa jest realizacja usług prawnych w następujących formach:
- zdalnie – poprzez wymianę korespondencji elektronicznie (w tym także w formie szyfrowanej w miarę potrzeb) oraz spotkania dotyczące bieżących spraw oraz projektów poprzez wybraną platformę zdalną (Ms Teams, Clickmeeting, Zoom i inne),
- w formie dyżurów siedzibie klienta – w zależności od potrzeb oraz ustaleń stron,
- wizyty w siedzibie klienta (poza terminami dyżurów), w razie konieczności:
- realizacji zadań projektowych,
- krytycznych potrzeb klienta w zakresie pomocy prawnej – wg. indywidualnych ustaleń,
- prowadzenia postępowań wyjaśniających w zakresie potencjalnych spraw dotyczących ochrony sygnalistów, postępowań antydyskryminacyjnych oraz z zarzutów o mobbing.
Terminy realizacji zadań, co do zasady ustalane są indywidualnie na bieżąco z klientem.
Standardowy czas reakcji to do 5 dni roboczych, jednak w sprawach pilnych o ile klient w zapytaniu zaznaczy termin realizacji jakiego oczekuje może on ulec skróceniu do 2 dni roboczych.
Ponieważ we wszystkich zakresach o jakie Państwo pytacie, mamy szerokie doświadczenie oraz posiadamy bogatą bazę gotowych dokumentów, w wielu wypadkach reakcja na Państwa zapytanie nie przekroczy jednego dnia roboczego (8 h) Od momentu otrzymania kompletnego zapytania.
Każdą współpracę rozpoczynamy od przynajmniej podstawowego audytu prawnego, który zawiera:
- zgromadzenie wykazu obowiązujących w przedsiębiorstwie dokumentów (regulamin polityk procedur oraz innej dokumentacji przedsiębiorstwa),
- zgromadzenie podstawowej dokumentacji spółki (w tym zakresie będziemy państwu w przyszłości służyć jako baza wiedzy dla dokumentów oraz ich aktualnej treści),
- zgromadzenie podstawowej dokumentacji związanej z zatrudnianiem pracowników oraz osób pracujących w oparciu o umowy cywilnoprawne.
- dokonanie wspólnego przeglądu tej dokumentacji pod kątem jej aktualności
Efektem takiego audytu jest przyjęcie harmonogram opracowywania aktualnych wersji oraz wdrażania zmian wynikających z obowiązujących powszechnie przepisów. Możliwe jest także opracowanie harmonogramu dla planowanych przez klienta wdrożeń.
Prowadząc bieżące ustalenia w ramach współpracy z klientem każdorazowo ustalamy jednego prawnika wiodącego we współpracy. Do zadań takiego prawnika należy:
- bieżący kontakt z klientem,
- ustalanie zadań i harmonogramów związanych z realizacją pomocy prawnej,
- delegowanie zadań do zespołów
- informowanie klienta o stanie realizacji zadań,
- informowanie klienta o zbliżających się terminach dotyczących: koniecznych wdrożeń, aktualizacji dokumentacji obowiązującej u klienta, ewentualnych terminów związanych ze sporami sądowymi (o ile takie zaistnieją),
- pełnienie dyżurów w siedzibie klienta (o ile strony zdecydują się tam taki model współpracy).
W ramach tego modelu wszelkie zapytania od klienta kierowane są do wiodącego prawnika, a dopiero później praca delegowana jest do poszczególnych specjalistów.
Klient ma prawo wyboru oraz podjęcia decyzji o tym, że chce współpracować z którymś z wybranych prawników. Jednak w takim wypadku współpraca ta będzie zależna od zasobów czasu i harmonogramu danego prawnika.
Warunki umowy oraz okres wypowiedzenia
Warunki umowy oświadczenie pomocy prawnej zawierają zasadniczo:
- ustalony przez strony model współpracy,
- szczegółowy zakres świadczonych usług,
- wskazanie kwoty ubezpieczenia cywilnego obowiązkowego dla radców prawnych,
- sposób komunikacji stron,
- okres na jaki zostaje zawarta umowa wraz z okresem wypowiedzenia (standardowo 2 miesiące, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego).
Istnieje oczywiście możliwość indywidualnego negocjowania poszczególnych warunków umowy.
KOSZTY USŁUG PRAWNYCH
Często zadajecie nam pytania:
Ile kosztuje stała obsługa prawna?
Ile kosztuje godzina pracy kancelarii prawnej?
Oferujemy możliwość rozliczania wg. wybranych przez Klienta Pakietów:
PAKIET ELASTYCZNY.
Proponujemy przyjęcie pakietu rozliczeniowego obejmującego ustaloną z klientem liczbę godzin (np. 90) w kwartale w cenie zryczałtowanej.
Struktura wykorzystania godzin rozkłada się w takim Pakiecie na dwie części:
1) jedna stała (A) obowiązująca w jednym miesiącu,
2) i druga (B) zmienna obowiązująca w kwartale.
Wykorzystanie tych godzin wyglądałoby w założeniu następująco:
- Część A – 10 h miesięcznie (opłacane wg. stawki za godzinę pracy ustalona z klientem – stały miesięczny ryczałt).
- Część B – druga cześć liczby godzin ustalonej dla kwartału (np.30 h i są to godziny do wykorzystania przez 3 miesiące (kwartał). Te godziny mogą się zatem kumulować np. w jednym miesiącu danego kwartału. Jednak w przypadku, gdy nie wykorzystacie Państwo godzin z puli B w ciągu 3 miesięcy to godziny te nie przechodzą na kolejny okres rozliczeniowy, ale też nie stanowią dla Spółki kosztu opłaconego.
Tym samym koszt kwartalny będzie wahał się w zależności, czy w danym kwartale będziecie Państwo mieli zapotrzebowanie na pracę Kancelarii i w jakim zakresie.
Natomiast w przypadku wykorzystania 90 godzin zabudżetowanych na kwartał koszt godziny jest wyższy, średnio o 25 % w stosunku do stawki godzinowej w ryczałcie kwartalnym.
Jest to rozwiązanie bardzo elastyczne i klienci cenią je z powodu możliwości elastycznego rozkładu ilości pracy w kwartale, ale z drugiej strony za to również, że daje ono możliwość stabilnego budżetowania kosztów obsługi prawnej.
PAKIET STAŁY
Tu koszt obsługi prawnej jest stały i ustalany indywidualnie, w zależności od:
- wielkości przedsiębiorstwa,
- ilości godzin pracy żądanej przez klienta w miesiącu,
- wyników audytu prawnego.
Korzyścią z przyjęcia tego rozwiązania, jest to, że koszt obsługi prawnej jest w tym wypadku stały niezależnie od ilości pracy jaką musimy poświęcić na realizację zleconych zadań.
PAKIET MIESZANY
Ta forma rozliczeń za świadczone usługi prawne polega na przyjęciu limitu godzin (np. 30 h), które rozliczane są według zestawienia czasu pracy każdego zaangażowanego w projekt prawnika w okresach miesięcznych.
Koszt opłaty zryczałtowanej zawierającej w sobie 30 godzin pracy prawnika jest ustalany indywidulanie, ale zależy od:
1) wielkości przedsiębiorstwa,
2) ilości godzin pracy żądanej przez klienta w miesiącu,
3) wyników audytu prawnego
Po przekroczeniu limitu godzin, koszt każdej pełnej godziny pracy prawnika jest wyższy średnio o 25 % w stosunku do stawki godzinowej w limicie godzin.
Koszty dodatkowe obejmują:
- Koszty przejazdów do siedziby klienta wg. tzw. „kilometrówki”,
- koszty noclegów w razie konieczności,
W ramach współpracy klient we własnym zakresie opłaca:
- wszelkie koszty opłat administracyjnych i sądowych, o ile są konieczne dla realizacji zadań kancelarii.
W przypadku konieczności prowadzenia postępowań sądowych bądź administracyjnych na zlecenie klienta, wynagrodzenie za prowadzenie tych spraw ustalane jest indywidualnie, poza zakresem rozliczeń stałych.
SZCZEGÓŁOWA OFERTA MERYTORYCZNA W ZAKRESIE STAŁEJ POMOCY PRAWNEJ.
- Nasza oferta bieżącej obsługi prawnej biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych obejmuje wszelkie aspekty dzielności przedsiębiorstw produkcyjnych:
Przedsiębiorstwa produkcyjne wspieramy od ponad 20 lat, naszymi klientami są przedsiębiorstwa branży produkcyjnej z branży automotive, produkcji tekstylnej, produkcji spożywczej, farmaceutycznej, a także przemysłu ciężkiego i okrętowego Dzięki tym doświadczeniom, dla przedsiębiorstw produkcyjnych mamy dedykowaną ofertę w kwestii obsługi prawnej firm produkcyjnych. Nasze usługi dla przemysłu cechuje precyzja i doskonała znajomość specyfiki funkcjonowania takiej branży w zakresie umów, prawa pracy, odpowiedzialności za produkt, oraz prawa spółek. Oprócz tego możemy w zakresie obsługi prawnej produkcji zapewnić, że ze znajomością specyfiki związanej z pracą prawnika obsługującego branżę produkcyjną.
- Prawo handlowe i korporacyjne.
Pomagamy w:
- przygotowaniu aktów wewnętrznych podmiotów gospodarczych zakresie spraw tzw. „ładu korporacyjnego”, w tym regulaminów, procedur, uchwał, zarządzeń, itp.,
- obsłudze organów spółek w tym posiedzeń Zarządów, Rad Nadzorczych, Zgromadzeń Wspólników,
- tworzeniu i negocjowaniu umów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym z rejestracją oraz zgłaszaniem danych, informacji i zmian do Krajowego Rejestru Sądowego,
- organizacji i przeprowadzanie walnego zgromadzenia akcjonariuszy,
- tworzeniu i negocjacji kontraktów menadżerskich oraz NDA i umów o zakazie konkurencji dla kadry managerskiej.
- Prawo pracy.
Pomagamy w:
- stosowaniu elastycznych form zatrudnienia, B2B, outsourcingu, pracy tymczasowej, elastycznej organizacji pracy, w tym czasu pracy zdalnej.
- stosowaniu elastycznych form zatrudniania jak umowy o dzieło czy umowy zlecenia.
- ustalaniu zasad stosowania oraz rozliczania systemów czasu pracy oraz rozliczania nadgodzin, harmonogramów czasu pracy, pracy zadaniowej, ruchomej i okresów odpoczynków,
- tworzeniu dokumentacji związaną z rekrutacją, w tym RODO.
- tworzeniu dokumentacji zatrudnienia pracownika w tym akt osobowych i pozostałej dokumentacji pracowniczej.
- tworzeniu wewnątrzzakładowych źródeł prawa pracy:
- Regulaminów Pracy,
- Regulaminów Wynagradzania,
- Porozumień kryzysowych,
- Regulaminów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Pakietów Socjalnych,
- Regulaminów Premiowania,
- wdrożeniu procedur compliance w zakresie prawa pracy oraz ochrony danych osobowych w zatrudnieniu.
- wdrożeniu zakresów czynności, celów dla stanowisk pracy i systemów ocen okresowych parowników.
- wdrożeniu procedur w zakresie stosowania zasad równego traktowania w zatrudnieniu oraz przeciwdziałania Mobbingowi.
- prowadzeniu postępowań wyjaśniających w sprawach dotyczących mobbingu i dyskryminacji oraz procedur sygnalizacyjnych i ochrony sygnalistów,
- wdrożeniu w zakresie digitalizacji dokumentacji pracowniczej oraz elektronizacji komunikacji z pracownikami.
- tworzeniu procedur kadrowo – płacowych, w szczególności procedur ochrony danych osobowych w HR.
- Ochrona danych osobowych (RODO).
Pomagamy w:
- stworzeniu i/lub aktualizacji polityk, procedury, instrukcji, zarządzeń lub/i wytycznych oraz innych dokumentów, w których regulowane są zagadnienia ochrony danych osobowych,
- opracowaniu polityk oraz klauzul informacyjnych dla witryn internetowych oraz sklepów internetowych,
- stosowaniu prawa komunikacji elektronicznej w zakresie polityk prywatności,
- spełnieniu wymagań dotyczących opisu produktów według nowych wymagań GPSR (regulacje dotyczące bezpieczeństwa produktu obowiązujące grudnia 2024),
- tworzeniu Rejestru/ów czynności przetwarzania.
- tworzeniu Rejestru kategorii czynności przetwarzania,
- obsłudze procedur oraz zasad szacowania ryzyka oraz oceny skutków dla ochrony danych,
- opracowaniu klauzul zgód na przetwarzania danych osobowych oraz informacji w myśl postanowień art. 13 oraz 14 RODO,
- opracowaniu Polityki ochrony danych osobowych,
- opracowaniu dokumentów w przypadku zaistnienia incydentu zakresu ochrony danych osobowych,
- Prawo konsumenckie (e-commerce i odpowiedzialność za produkt).
Pomagamy w:
- przygotowaniu umów oraz regulaminów umożliwiających prowadzenie działalności w branży e – commerce,
- opracowaniu kompleksu dokumentacji dla e-commerce, sklepu internetowego, platformy internetowej, hostingu, wydawnictwa, platformy społecznościowej i innych przedsięwzięć naszych klientów, Polityka ochrony danych osobowych, spełnienia wymagań: Dyrektywa cyfrowa, Dyrektywa towarowa, Dyrektywa Omnibus, oraz ustawy o ochronie konsumentów,
- przygotowaniu regulaminów świadczenia usług drogą elektroniczną,
- opracowaniu procedur reklamacji i koniecznych w tym zakresie dokumentów,
- opracowaniu zgodnej z obowiązującymi przepisami polityki zwrotów i reklamacji,
- wdrożeniu ochrony przed nieuczciwą konkurencją (np. kopiowaniem zdjęć i opisów towaru, podszywaniem się, cyberquattingu, utrudniania dostępu do rynku (art. 15 ust. 1 uznk), wprowadzania w błąd co do tożsamości przedsiębiorstwa (art. 5 uznk), reklamy utrudniającą dostęp do rynku),
- w sporach z klientami i konsumentami,
- windykacji należności od klientów i kontrahentów,
- sporządzaniu, negocjowaniu i opiniowaniu kontraktów (umów) z dostawcami i innymi podmiotami,
- obsłudze prawnej kontraktów reklamowych oraz programów partnerskich, umów na organizację loterii, akcji promocyjnych, programów partnerskich,
- obsłudze prawnej marketingu w socjal – mediach,
- regulacji ochrony autorskich praw majątkowych lub osobistych w Internecie.